تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

بایگانی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تحقیقات نشان می‌دهد حداقل نصف افراد با بی‌اختیاری ادرار، شرایط خود را با مراقب سلامتی در میان نمی‌گذارند؛ اما هیچ نیازی به احساس خجالت وجود ندارد. اگر تکرر ادرار دارید، قطعا شما تنها نیستید. تکرر ادرار یا بی‌اختیاری ادرار، در زنان و مردان در سنین مختلف پیش می‌آید، اگرچه بیشتر در اواخر زندگی رخ می‌دهد.

ای. جیمز رایت، ام. دی.(E. James wright, M. D.) مدیر مرکز اورولوژی جان هاپکینز می‌گوید: یقیناً تکرر ادرار یا بی‌اختیاری ادرار بدترین مشکل است، چون در روش‌های بسیاری در زندگی روزانه – از ورزش و سفر تا روابط اجتماعی و رمانتیک – اختلال ایجاد می‌کند. دو نوع بی‌اختیاری ادرار وجود دارد:

1-بی‌اختیاری استرسی

اگر از این نوع هستید، فعالیت‌هایی که در درونتان فشار ایجاد می‌کند موجب می‌شود ادرار به مثانه وارد شود. سرفه، عطسه، بالا و پایین پریدن‌های سنگین مواردی هستند که منجر به ریزش ادرار می‌شوند.

به نقل از رایت، بارداری، سیگار کشیدن و اضافه وزن می‌تواند خطر بی‌اختیاری استرسی در زنان را افزایش دهد. بی‌اختیاری استرسی در مردان به ندرت رخ می‌دهد و زمانی که پیش می‌آید، اغلب مربوط به درمان سرطان پروستات، مانند رادیواکتیو یا جراحی می‌باشد.

2- بی‌اختیاری انگیزشی

در این نوع، مغز، نخاع و مثانه باهم به درستی کار نمی‌کنند تا اجازه دهند شما ادرار را در زمان مناسب نگه داشته و رها کنید. ممکن است به طور ناگهانی مثانه‌تان بدون هشدار تخلیه شود. یا ممکن است بارها احساس کنید که نیاز به تخلیه ادرار دارید، مشکلی که بیش فعالی مثانه نامیده می‌شود.

به نقل از رایت، بعضی بیماری‌ها مانند اسکلروز چندگانه یا سکته مغزی که به سیستم عصبی اثر می‌گذارد، می‌تواند موجب این نوع بی‌اختیاری شود. در مردان، بزرگ شدن پروستات ممکن است موجب بی‌اختیاری ادرار شود؛ اما در بسیاری حالت‌ها، پزشکان نمی‌دانند چه چیزی موجب بی‌اختیاری انگیزشی می‌شود. ممکن است هر دو نوع بی‌اختیاری را همزمان داشته باشیم.

کنترل بازسازی مثانه

مهم نیست چه چیزی موجب تکرر ادرارتان می‌شود، رایت اخبار خوبی را ارائه می‌دهد: اغلب حالت‌ها می‌تواند درمان شود یا بطور قابل توجهی بهبود یابند. بعضی استراتژی‌ها که می‌توانند مفید باشند شامل موارد زیر هستند:

رژیم غذایی

ممکن است قادر باشید تکرر ادرار را با اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های زیر کنترل کنید:

...

اطلاعات بیشتر را در لینک زیر بخوانید:

بهترین داروی گیاهی تخلیه کامل ادرار در مردان و زنان

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

خودارضایی نه تنها در همه ادیان امری ناپسند است بلکه از نظر علمی نیز گهگاه به مضرات آن پرداخته می شود. هر چند باورهایی غلط راجب آن وجود دارد که جوانان را از ازدواج و ادامه نسل نا امید می سازد. در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات پزشکی را در اختیارتان قرار می دهیم.

آیا خودارضایی بر تعداد اسپرم یا باروری اسپرم تاثیر می‌گذارد؟

نه. حتی خودارضایی مکرر هیچ تاثیری روی تعداد اسپرم یا توانایی بارداریتان ندارد. در حقیقت، خودارضایی، مزایای سلامتی ذهنی و فیزیکی دارد ولی بطور کلی عملی ناپسند است و هیچگاه جای یک نزدیکی واقعی را نمی گیرد.

آیا خودارضایی باعث ریزش مو می‌شود؟

افسانه‌های زیادی در مورد خودارضایی وجود دارند، که منشا آن باورهایی است که خودارضایی به آن منجر می‌شود. یکی از این افسانه‌ها این است که خودارضایی می‌تواند باعث از دست دادن موهای سر شود.

مثل دیگر افسانه‌های خودارضایی، این ایده که خودارضایی باعث ریزش موی شما می‌شود، درست نیست. هیچ مدرک علمی در ارتباط با خودارضایی با مو وجود ندارد و هیچ گونه رابطه‌ای بین جنسیت و ضخامت یا سلامتی مو وجود ندارد. جالب است که برخی از وب سایت‌هایی که ادعا می‌کنند خودارضایی به خودی خود باعث ریزش مو می‌شود، ادعا می‌کند که این کار منطقی به نظر می‌رسد. اصطلاحات علمی زیادی وجود دارد که از هورمون‌ها, کمبودهای پروتئین و مواد معدنی در مایع منی استفاده میکنند. در ادامه، به برخی از دلایل مشترکی که خودارضایی به آن منجر می‌شود، می‌پردازیم و برخی از ” علوم ” را که برای پشتیبانی از این ادعاها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا خودارضایی موجب اکنه (جوش) می‌شود؟

مواردی که خودارضایی ایجاد می‌کند: شادی، اعتماد به نفس، ارگاسم شگفت انگیز، و اکنون بعضی در اینترنت ظاهرا ادعا می‌کنند که همچنین موجب اکنه می‌شود.

چه چیزی واقعا موجب اکنه می‌شود؟

به نقل از تسیپورا شاین هاوس ام. دی.، متخصص پوست و اطفال در لس آنجلس، اکنه توسط ترکیبی از چهار چیز ایجاد می‌شود: تولید سبوم اضافی (چربی)، ابر کارتینیزاسیون منافذ، باکتری و التهاب.

هورمون‌ها (خصوصا تستسترون و پروژسترون) می‌توانند تولید چربی را افزایش دهند، و همچنین می‌تواند موجب افزایش التهاب شوند. به همین خاطر جوش‌هایتان اغلب در هفته‌های منتهی به دوره قاعدگیتان بدتر می‌شوند، چون بدنتان تستسترون و پروژسترون بیشتری تولید می‌کند. چرا مواد هورمونی اهمیت دارد؟ به نقل از شاین هاوس، هورمون‌ها در طی بلوغ و بزرگسالی نامتوازن هستند (که دلیل پیدایش اکنه در بزرگسالی است). شاین هاوس می‌گوید بلوغ همچنین می‌تواند زمان خویش اکتشافی و شاید خودارضایی باشد، بنابراین این ترس وجود دارد که ممکن است خودارضایی دلیل اکنه باشد.

...

برای مطالعه اطلاعات بیشتر به لینک زیر رجوع نمایید:

آیا خودارضایی باعث نازایی، ریزش مو و جوش صورت میشود؟

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

بیماریهایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند بسیارند. یکی از این بیماری های عفونی، بیماری سوزاک است که بیشتر افراد بین 12 تا 24 سال را درگیر خود می کند و اغلب بر روی مجرای ادرار، راست روده یا گلو تاثیر می گذارد. خوشبختانه با دارو درمان می شود و جای نگرانی نیست. در ادامه نتایج تحقیقات جدید پزشکان را در مورد این بیماری می خوانید.

حقایقی راجب سوزاک

  • سوزاک شایع ترین بیماری منتقله از طریق روابط جنسی (STD) است.
  • می تواند در زنان و مردان اتفاق بیافتد و نباید با کلامیدیا اشتباه گرفته شود.
  • این بیماری توسط باکتری Neisseria gonorrhoeae ایجاد می شود.
  • در اغلب موارد این پاتوژن بر گلو، رکتوم و مجاری ادرار تأثیر می گذارد.
  • باعث تورم دردناک، سوزش و ترشح چرک سفید می شود.
  • درمان استاندارد پزشکی برای این عفونت استفاده دوره ای از آنتی بیوتیک ها است.
  • توصیه می کنیم درمان های خانگی برای خلاص شدن از سوزاک را امتحان کنید.

علائم سوزاک

برآورد شده است که بیش از نیمی از عفونت ناشی از Neisseria gonorrhoeae تشخیص داده نمی شود. این به این دلیل است که عفونت هیچ علائم قابل مشاهده ای در بیماران ایجاد نمی کند. بنابراین، چرا با وجود ندیدن علائم، درمان سوزاک بسیار اهمیت دارد؟
اثرات ناشی از سوزاک ممکن است در ابتدا کم باشد. منتها اگر درمان نشود، می تواند به شکل خطرناکی پیشرفت کند که می تواند عوارض مختلفی ایجاد کند.
اگر زن هستید، حتی ممکن است به اندام های تولید مثلی شما آسیب برساند و باعث ناباروری، درد، بیماری التهابی لگن و خطر بالای حاملگی خارج رحمی شود. همچنین می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شود.
بنابراین، شما ممکن است قربانی این عفونت شدید شوید؛ اما خوش شانسی این است که بسیاری از درمان های خانگی برای سوزاک وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و مطمئن شوید که این بیماری در هیچ زمان ایفای نقش نمی کند.
اما اولاً مهم است که مطمئن شوید واقعا سوزاک وجود دارد و از آن رنج می برید. در زیر برخی از شایع ترین علائم دیده شده در بیمار مبتلا به سوزاک بیان شده است:

...

ادامه توضیحات را در لینک زیر بخوانید:

سوزاک چیست؟ 16 تا از بهترین درمان های خانگی سوزاک

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

آیا بیضه های شما صدمه دیده است؟ درد بیضه ای یک بیماری نسبتا شایع است که می تواند منجر به نگرانی بیش از حد مردان در تمام سنین شود. ما تمام علل رایج را بررسی می کنیم تا نگرانی شما از بین برود.

چرا بیضه های من صدمه دیده است؟

همانند دیگر اعضای بدن، درد بیضه یک موضوع حیاتی است. احساسات مردانه و مردانگی به طور اجتناب ناپذیری به ارگانهای جنسی بیضوی شکلی وابسته است که در داخل پوسته بیضه در هر دو طرف آلت تناسلی قرار دارند و وظیفه آنها تولید اسپرم و تستوسترون میباشد که هر دو کلید رشد جنسی مردان است.

بنابراین احساس درد و یا آسیب پذیری در این ناحیه می تواند هم از نظر روحی و هم از لحاظ جسمی حاد باشد. با این حال، اگر علل احتمالی درد و علائم آن را بدانید، می توانید ذهن خود را آرام کنید.

آیا من سرطان بیضه دارم؟

بیایید اول این مسئله را حل کنیم. سرطان بیضه فقط یک درصد از کل سرطانها در مردان را شامل میشود. دکتر جف فاستر، متخصص سلامت مردان می گوید: “این مورد نادر است. در انگلستان هرساله حدود 2400 مرد مبتلا به سرطان بیضه تشخیص داده می شوند. یعنی اینکه از هر 100 سرطان تشخیص داده شده در مردان یک از آنها سرطان بیضه است.

اگرچه این بدان معنا نیست که مردان باید از چک کردن مستمر و دائم بیضه ها صرفه نظر کنند.

چگونگی بررسی بیضه ها

برای اطمینان از اینکه بیضه های شما سالم هستند، این آزمایش را ماهانه یکبار در خانه انجام دهید:

  • بیضه ها را پس از حمام آبگرم بررسی کنید، زیرا گرما پوست بیضه را شل میکند.
  • هر بار یک بیضه را با استفاده از هر دو دست بررسی کرده و آن را بین انگشت شست و دیگر انگشتان خود قرار دهید.
  • از یک سمت شروع کرده و بالا یا پایین بروید.
  • طبیعی است که یکی ار بیضه ها بزرگتر از دیگری باشد و یکی به طور معمول پایین تر است.
  • یک بطری با ساختار لاستیک مانند پشت هر بیضه وجود دارد که اسپرم را نگهداری کرده و حرکت میدهد که طبیعی است.
  • اگر احساس می کنید یک غده در اندازه نخود فرنگی یا چیزی شبیه یک سنگ ریزه دارید، باید با یک پزشک تماس بگیرید. اکثراً کیست هستند، اما بهتر است بررسی شود.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

شایع ترین علت های درد بیضه مردان و درمان خانگی

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

اختلال نعوظ نوعی ناتوانی جنسی بحساب می آید که نتیجه آن عدم احساس رضایت است. این می تواند به اعتماد به نفس یک مرد و شریک زندگی او لطمه بزند. در این مطلب در مورد عوارض جانبی قرص های اختلال نعوظ مردان صحبت خواهیم کرد و اطلاعات جدید پزشکی را در اینباره در اختیارتان قرار خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید.

Ù?عÙ?ظ Ù?رداÙ?

عوارض جانبی داروهای اختلال نعوظ

مشکلات نعوظ با کاهش لذت و ارضای جنسی می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. مشکل نعوظ می‌تواند به خاطر دلایل جسمی یا روانی رخ دهد. مشکل نعوظ جسمی با افزایش سن رخ می‌دهد. برای درمان مشکلات نعوظ داروهایی پیشنهاد شده است. رایج ترین داروهای درمان مشکل نعوظ به شرح زیر هستند:

  1. تادالافیل
  2. سیلدنافیل
  3. واردنافیل
  4. آوانافیل

این داروها سطح نیتریک اکسید خون را افزایش می‌دهند. نیتریک اکسید باعث گشاد شدن رگ و افزایش جریان خون می‌شود. این داروها در گشاد کردن رگ‌های آلت بسیار موثر هستند. هرچه خون بیشتری در آلت جریان یابد هنگام تحریک‌شدن از لحاظ جنسی راحت‌تر آلت شما نعوظ می‌شود. با این وجود این داروها می‌توانند عوارضی نیز ایجاد کنند، در اینجا به تعدادی از این عوارض اشاره می‌کنیم:

سردرد: رایج‌ترین عارضه ناشی از داروهای درمان مشکل نعوظ است. تغییر ناگهانی سطح جریان خون باعث سردرد می‌شود. این عارضه در اکثر داروهای درمان مشکل نعوظ وجود دارد بنابراین تغییر نوع دارو تأثیر چندانی برای برطرف کردن سردرد ندارد. برای پیشگیری از سردرد با دکتر خود صحبت کنید.

بدن درد: برخی افراد پس از مصرف داروهای برطرف‌سازی مشکل نعوظ دچار درد ماهیچه می‌شوند. برخی دیگر در کمر خود احساس درد می‌کنند. اگر دچار این علایم شدید می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. با این وجود، درباره درد با دکتر صحبت کنید. دکتر بهترین و مطمئن ترین داروی مسکن را به شما معرفی می‌کند.

مشکلات هاضمه: از عوارض مصرف این داروها می‌توان به مشکلات هاضمه و حالت تهوع اشاره نمود. با تغییر برنامه غذایی می‌توانید از ایجاد مشکل در معده جلوگیری کنید. نوشیدن آب به‌جای نوشیدنی‌های کافئین‌دار، الکل و یا آب‌میوه می‌تواند مفید باشد. اگر تغییر برنامه غذایی مفید واقع نشد با دکتر خود صحبت کنید تا داروهای مناسبی برای شما تجویز کند.

...

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانبد:

عوارض جانبی قرص های اختلال نعوظ مردان (وایمکس، سیلدنافیل و …)

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

مردان زیادی بخاطر اندازه آلت‌شان احساس شرم می‌کنند. روش‌های زیادی برای بزرگ‌کردن سایز آلت ارائه شده‌است؛ اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که این روش‌ها موثر و بدون خطر باشند. در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات مجلات معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا را در اختیارتان قرار می دهیم.

جÙ?سÛ? Ù?رداÙ?

اندازه نرمال آلت چقدر است؟

فریب‌خوردن توسط فیلم‌ها و مجله‌ها و اینترنت بسیار راحت است. اکثر مردان تصور می‌کنند سایز آلت کوچکی دارند. اما:

  • سایز متوسط یک آلت تحریک‌شده 14 تا 16 سانتیمتر است
  • از نظر پزشکی مردانی که سایز آلت‌شان در حالت تحریک‌شده زیر 7?6 سانتیمتر باشد آلت کوچکی دارند
  • مطابق مطالعات حدود 12 درصد مردان از سایز آلت‌شان راضی نیستند
  • یک چهارم جوانان به دنبال بزرگ کردن سایز آلت‌شان هستند
  • 70 درصد زنان سایز آلت شوهرشان برایشان مهم نیست

داروهای بزرگ سازی آلت

احتمالا با قرص‌ها و پمادها و روغن‌ها و یا روش جراحی برای افزایش سایز آلت آشنا هستید. متاسفانه این داروها موثر و کارآمد نیستند. اکثر آنها به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد و هیچ اثبات پزشکی مبنی بر کارآمد بودن آنها وجود ندارد. ابزاری که برای کشیدن طول آلت وجود دارد غیر قانونی هستند زیرا نمی‌توانند باعث افزایش سایز آلت شوند. همچنین هیچ تمرین یا ورزشی برای افزایش طول آلت وجود ندارد.

افزایش سایز آلت با جراحی پلاستیک امکان‌پذیر است. با این وجود احتمال عوارض جانبی ناشی از جراحی وجود دارد. مطابق نتایج حاصله تنها 35 درصد مردان از نتیجه عمل جراحی رضایت دارند.

آیا قرص افزایش طول آلت تاثیرگذار است؟

قرص‌های افزایش طول آلت باعث افزایش سایز آلت نمی‌شود و بعلاوه لوسیون‌ها و پمادها و دیگر ابزار ارائه‌شده نیز باعث افزایش سایز آلت نمی‌شوند. اگر داروی موثری وجود داشته باشد داروخانه‌ها آن را عرضه می‌کنند نه سایت‌های آنلاین اینترنتی. از خرید داروهای ناشناخته پرهیز کنید زیرا ضرر آنها بیش از منفعت‌شان است. گفته می شود روغن خراطین این کار را انجام می دهد ولی بعد از مصرف خواهید دید که اینچنین نیست.

...

ادامه متن را در لینک زیر بخوانید:

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان با دارو، آیا ممکن است؟

  • diana ahadi
  • ۰
  • ۰

در این مطلب با استفاده از تحقیقات پزشکی مجلات معتبر آمریکایی، شما را با درد یا سوزش مثانه، علائم و همه نکات ضروری در زنان آشنا می کنیم.

نکات مهم

  • نام دیگر سندروم مثانه ی دردناک سیستیت بینابینی می باشد
  • یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که موجب درد مثانه میشود
  • سندروم مثانه ی دردناک بیشتر در خانم ها دیده میشود
  • علایم این بیماری در برخی زنان به حدی شدید است که به بیماریهای دیگر مانند افسردگی منجر میشود
  • سندروم مثانه دردناک بر میل جنسی هم اثر میگذارد
  • درمان بخصوصی برای این بیماری وجود ندارد اما روشهایی برای تسکین درد موجود است
  • گاهی اوقات علایم بدون درمان هم بهبود میابند
  • تشخیص سندروم مثانه ی دردناک مشکل است چون بسیاری از پزشکان تعاریف متفاوتی از این بیماری دارند
  • زنانی که به این بیماری مبتلا هستند علایم دیگری مانند دردلگن، درد واژن و دیگر قسمتهای بدن تجربه میکنند

تفاوت سندروم مثانه دردناک با عفونت مثانه (عفونت مجاری ادراری)

معمولا سندروم مثانه ی دردناک و عفونت مثانه با هم اشتباه گرفته میشوند اما این دو با هم یکی نیستند.

این دو بیماری میتوانند علایم یکسانی از جمله درد مثانه و اطراف آن داشته باشند. عفونت مجاری ادراری توسط میکروبهایی ایجاد میشود که وارد مثانه میشوند و با آنتی بیوتیکها قابل درمانند، اما سندروم مثانه ی دردناک با آنتی بیوتیکها قابل درمان نیست. کارشناسان علت دقیق این بیماری را نمیدانند اما روشهایی برای بهبودی علایم آن وجود دارد.

چه کسانی به سندروم مثانه دردناک مبتلا میشوند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، این بیماری بیشتر در خانمها دیده میشود. بین 3 تا 8 میلیون زن در ایالات متحده به سندروم مثانه ی دردناک مبتلا هستند. برخی مطالعات حاکی از این است که زنان سفید پوست بیشتر از نژادهای دیگر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

مطالعات همچنین نشان میدهند که دردمثانه در هر سنی میتواند اتفاق بیفتد اما علایم بسته به سن متفاوت است.

علائم

...

برای مطالعه اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

درد/سوزش مثانه در زنان، علت، علائم عفونت، آنتی بیوتیک و...

  • diana ahadi