تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات مجلات پزشکی دنیا راجب راههای انتقال زگیل تناسلی بین افراد (چه مرد و زن) را در اختیار شما قرار می دهیم. دقت کنید در این تحقیقات، بسیاری از مطالب قدیمی که در اکثر وبسایت های فارسی می بینید رد شده اند.

شما با داشتن رابطه ی جنسی با کسی که ویروس زگیل تناسلی دارد، به آن مبتلا میشوید. واکسن HPV و استفاده از کاندوم کمک میکند تا احتمال گرفتن و یا گسترش زگیلهای تناسلی کاهش یابد.

زگÛ?Ù? تÙ?اسÙ?Û?

چگونه از زگیل های تناسلی پیشگیری کنم؟

اولا با پزشک خود در مورد واکسن HPV صحبت کنید. اکثر واکسنها شما را در برابر گونه های مختلف HPV که باعث انواع زگیلهای تناسلی میشوند محافظت میکند. این بهترین راه برای جلوگیری از هر مشکل مرتبط با HPV، از جمله زگیلهای تناسلی است.

زگیل تناسلی با رابطهی جنسی و تماس پوستی از طریق واژینال، مقعد و رابطه ی جنسی دهانی با کسی که آن ویروس را دارد منتقل میشود. بنابراین تنها راه مطمئن برای جلوگیری از زگیلهای تناسلی و سایر STD ها این است که هیچ ارتباطی با دهان یا اندامهای تناسلی فرد دیگری نداشته باشید.

اما از آنجایی که اکثر مردم در زندگی مشترکشان رابطهی جنسی دارند، دانستن چگونگی رابطه جنسی ایمن، بسیار مهم است. استفاده از کاندوم و سدهای دهانی هنگام برقراری رابطه جنسی بسیار به کاهش خطر ابتلا به STD کمک می کند.

اگر زگیلها روی اندام تناسلی یا مقعد کسی دیده میشود، بهتر است از رابطه جنسی با آن شخص بپرهیزید، زیرا این ویروس به راحتی با رابطه جنسی منتقل و پخش میشود. اما به یاد داشته باشید، حتی زمانی که هیچ زگیل قابل مشاهده ای وجود ندارد، ممکن است آنها را دریافت کنید، بنابراین استفاده از کاندومها و سدهای دهانی مهم است، حتی اگر همه چیز به نظر درست باشد. در حالی که هیچ تست زگیل تناسلی وجود ندارد، برای اطمینان از سلامت خود، میتوانید آزمایشهای STD را همراه با آزمایشهای معمولی زیر نظر پزشک یا پرستار انجام دهید.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

آشنایی با راههای انتقال زگیل تناسلی بین افراد مختلف

  • ۹۸/۰۶/۰۵
  • diana ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی