تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خودارضایی نه تنها در همه ادیان امری ناپسند است بلکه از نظر علمی نیز گهگاه به مضرات آن پرداخته می شود. هر چند باورهایی غلط راجب آن وجود دارد که جوانان را از ازدواج و ادامه نسل نا امید می سازد. در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات پزشکی را در اختیارتان قرار می دهیم.

آیا خودارضایی بر تعداد اسپرم یا باروری اسپرم تاثیر می‌گذارد؟

نه. حتی خودارضایی مکرر هیچ تاثیری روی تعداد اسپرم یا توانایی بارداریتان ندارد. در حقیقت، خودارضایی، مزایای سلامتی ذهنی و فیزیکی دارد ولی بطور کلی عملی ناپسند است و هیچگاه جای یک نزدیکی واقعی را نمی گیرد.

آیا خودارضایی باعث ریزش مو می‌شود؟

افسانه‌های زیادی در مورد خودارضایی وجود دارند، که منشا آن باورهایی است که خودارضایی به آن منجر می‌شود. یکی از این افسانه‌ها این است که خودارضایی می‌تواند باعث از دست دادن موهای سر شود.

مثل دیگر افسانه‌های خودارضایی، این ایده که خودارضایی باعث ریزش موی شما می‌شود، درست نیست. هیچ مدرک علمی در ارتباط با خودارضایی با مو وجود ندارد و هیچ گونه رابطه‌ای بین جنسیت و ضخامت یا سلامتی مو وجود ندارد. جالب است که برخی از وب سایت‌هایی که ادعا می‌کنند خودارضایی به خودی خود باعث ریزش مو می‌شود، ادعا می‌کند که این کار منطقی به نظر می‌رسد. اصطلاحات علمی زیادی وجود دارد که از هورمون‌ها, کمبودهای پروتئین و مواد معدنی در مایع منی استفاده میکنند. در ادامه، به برخی از دلایل مشترکی که خودارضایی به آن منجر می‌شود، می‌پردازیم و برخی از ” علوم ” را که برای پشتیبانی از این ادعاها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا خودارضایی موجب اکنه (جوش) می‌شود؟

مواردی که خودارضایی ایجاد می‌کند: شادی، اعتماد به نفس، ارگاسم شگفت انگیز، و اکنون بعضی در اینترنت ظاهرا ادعا می‌کنند که همچنین موجب اکنه می‌شود.

چه چیزی واقعا موجب اکنه می‌شود؟

به نقل از تسیپورا شاین هاوس ام. دی.، متخصص پوست و اطفال در لس آنجلس، اکنه توسط ترکیبی از چهار چیز ایجاد می‌شود: تولید سبوم اضافی (چربی)، ابر کارتینیزاسیون منافذ، باکتری و التهاب.

هورمون‌ها (خصوصا تستسترون و پروژسترون) می‌توانند تولید چربی را افزایش دهند، و همچنین می‌تواند موجب افزایش التهاب شوند. به همین خاطر جوش‌هایتان اغلب در هفته‌های منتهی به دوره قاعدگیتان بدتر می‌شوند، چون بدنتان تستسترون و پروژسترون بیشتری تولید می‌کند. چرا مواد هورمونی اهمیت دارد؟ به نقل از شاین هاوس، هورمون‌ها در طی بلوغ و بزرگسالی نامتوازن هستند (که دلیل پیدایش اکنه در بزرگسالی است). شاین هاوس می‌گوید بلوغ همچنین می‌تواند زمان خویش اکتشافی و شاید خودارضایی باشد، بنابراین این ترس وجود دارد که ممکن است خودارضایی دلیل اکنه باشد.

...

برای مطالعه اطلاعات بیشتر به لینک زیر رجوع نمایید:

آیا خودارضایی باعث نازایی، ریزش مو و جوش صورت میشود؟

  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • diana ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی